Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 05.01.2025, 04:22

Бердянська ЗОШ І-ІІ ст. Осипенківської сільської ради Бердянського району Запорізької області

Меню сайту

Каталог файлів


Конспект уроку з української мови 2 клас Герасімова О. В.
[ Викачати з сервера (170.6 Kb) ]30.04.2015, 11:21

Тема:    Уявлення про службові слова та їх роль у реченні.

               Читання діалогу в особах.

Мета:    Дати учням уявлення про службові слова та їх роль у реченнях, 

              вчити дітей розрізняти службові слова та писати їх окремо від

               інших слів.

               Продовжити розвивати діалогічне мовлення  учнів.

               Виховувати обережність в дотриманні правил дорожнього руху,

               уміння  спілкуватись один з одним, виховувати бажання вивчати рідну мову.

Обладнання:   таблиця-малюнок, інформаційні лінійки, мовне лото, написи частин мови.

Тип уроку:  засвоєння нових знань

 

Хід уроку

 

І.   Організація класу до уроку.

 - Доброго ранку діти. Сьогодні в нас незвичайний урок, ми з вами познайомимося з дуже цікавими словами. Щоб наш урок пройшов не марно, в усіх нас настрій повинен бути гарним. Тому часу не гаймо, працювати починаймо. А урок наш розпочнемо з такого вірша :

Щоб помилки хитрі й спритні

не ховались у рядках,

щоб всі букви в кожнім слові

опинились на місцях,

будем гарно працювати,

свою пильність розвивати.

ІІ.   Актуалізація опорних знань.

1.   Фронтальне опитування.

-   З чого складається наше мовлення?  (З речення.)

-   Що виражає речення?

-   З чого складається речення?

-   Назвіть ″кругле слово″. (М’яч, обруч, сонечко.)

-   Назвіть ″рухливе слово″ (Стрибати, бігати.)

2.   Тестова перевірка.

-   Слова назви предметів відповідають:

а)   який?  яка?  яке?

б)   хто?   що?

в)   що робить?   що буде робити?

-   Дієслова відповідають на запитання:

а)   хто?   що?

б)   що робить?   що зробив?

в)   який?  які?  яка?

-   Знайди іменник, який відповідає на питання  що?

а)   космонавт

б)   тракторист

в)   машина

-   Слова: веселий, радісний є:

а)   назва предмета

б)   назва ознаки

в)   назва дії

-   Доповни  прислів’я:  Умій сказати, умій і …

а)   марнує

б)   змовчати

в)   будує

3.   Робота з інформаційними лінійками. (Працюють решта учнів).

Гра ″Розпізнай слово″

-   Вчитель читає слова, учні визначають і показують на лінійці до якої частини мови належить слово:

зима, сніг, зимовий, птахи, зимують, сніговик, падають, виблискує, іскриться, сніжинки.

4.   Робота в парах..

-   Кожній групі роздаються картки з назвою частини мови.

Завдання:  дібрати відповідні слова на задану букву.

і – іскра                    п – правдивий                         д – думає

м -                             р -                                             і –

е -                              и -                                            є –

н -                              к -                                            с –

н -                              м -                                            л –

и -                              е -                                             о –

к -                              т -                                             в –

                                  н -                                             о –

                                  и –

                                  к –

 

 

 

 

5. Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ».

В центрі кола ми бачимо словосполучення «Частини мови», давайте спробуємо дібрати слова, які перші спадають вам на думку,коли ви читаєте це словосполучення!

 ІІІ.   Оголошення теми і мети уроку

1.   Підготовча робота

-   Прочитайте речення, записане на дошці.

У лісі стояла тиша. Над лісом нависла важка хмара.

-   Скільки речень ви прочитали?

-   З чого складається речення? (Зі слів.)

-   Скільки слів у першому реченні? (Чотири.)

-   Назвіть усі слова по порядку. Яке з цих слів найкоротше?  (Слово у.)

Так, у – це окреме (хоч і маленьке) слово.

-   Назвіть ″маленьке″ слово у другому реченні. (Над.)

-   На цьому уроці ми вивчатимемо ″маленькі″ слова. Ви дізнаєтесь, як вони називаються, для чого потрібні, як пишуться з іншими словами.

V.   Робота над темою уроку.

2.Розповідь вчителя

 « Слова – ліліпути і слова – гуллівери».

Бувають великі і малі дерева, великі і малі будинки. Та й інші предмети можна порівняти за величиною, довжиною, шириною і висотою. Як і слова. Не всі слова однакового «зросту».

Те, що деякі слова малі, ще не означає, що вони якісь нікчеми. Зовсім ні. Вони використовуються для поєднання великих слів (слів – гулліверів). Називають ці маленькі слова службовими. Без службових слів аж ніяк не обійтись. Ці слова – ліліпути можуть складатися з одного звуку (у, в, з, й, і, а, ж), двох (на, до, по, об), а то й трохи більше (під, через, над).

2.   Каліграфічна хвилинка.

-   Записати каліграфічно слова: Уу   їн   ра   Ук   на

        Україна

3.   Гра ″Мовне лото″.

-   А зараз пограємо цікаву гру ″Мовне лото″.

Роздаю дітям картки. Першу картку прикріплюю до магнітної дошки я сама, а далі в гру вступають діти.

       Прийшла чарівна зима.

       На деревах виблискує іній.

       Ялинки стоять у біленьких шубках.

-   Прочитайте текст, складений із карток ″Мовного лото″. Назвіть слова-гулівери, поставте до них запитання. Впізнайте слова-ліліпути (службові слова) і теж поставте до них запитання.

Висновок . До службових слів не можна поставити запитання, але без них не можна обійтись ні в усному, ні в писемному мовленні.

4.   Колективне опрацювання вправи з висновками про роль службових слів у реченнях.

-   Прочитайте. У кожному реченні назвіть найкоротші слова, до яких не можна поставити питання.

-   Отже, ці слова називаються службовими. Подумайте чому.

-   Спишіть перше речення. Підкреслітьу ньому службове слово.

-   Зробіть висновок: які слова називаються службовими? (Слова, до яких не можна поставити питання, називаються службовими.)

V.   Фізхвилинка.

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити.

       Руки вгору! Погойдали –

Це дерева в лісі.

Опустили і стріпнули –

Збив сніжинку вітер.

Руки в сторони, змахнули –

Летимо, мов птахи.

Приземлились, відпочили –

Руки-крила склали.

 VІ. Формування вмінь і навичок.

1.   Робота з деформованим текстом в парах.

Діти пішли … ліс. Вони побачили … дереві білочку.   … повітрі кружляли сніжинки.   … деревом було видно сліди зайчика.

-         Послухайте уважно речення і знайдіть помилку.

-         Як називаються ці слова, які розгубилися у тексті?

-         Чи потрібні нам службові слова?

2.   Вибірковий диктант.

-   Виписати службові слова.

         Діти пішли до лісу. Вони зупинилися біля сосни. На сосні сиділа білка. Вона швидко заховалася за стовбур.

3.   Самостійна робота. Робота в парах.

-   Робота над діалогом. Читання дітьми діалогу.

-   Повторення правил поведінки на вулиці.

4.   Творча робота. На дошці малюнок.

-   Розгляньте малюнок. Складіть речення, використовуючи дані службові слова.

-   Записати одне речення за вибором.

VІІ.   Підсумок уроку.

-         З якими новими словами ви ознайомились на уроці?

-         Які службові слова ви запам’ятали?

-         Як пишуться службові слова з наступним словом?

-         Чи потрібні нам службові слова?

Гра ″Хто швидше″.

-         Дошку ділимо на 2 частини.

Хто більше напише слів-ліліпутів за певний час (1 хв.)

VІІІ.   Домашнє завдання.

Категорія: Мої файли | Додав: vitoscka
Переглядів: 2083 | Завантажень: 39 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz